загрузка...
Навигация по сайту
загрузка...
Фоторамки онлайн за 5 секунд!
Развличение / Много игр
Скачать бесплатно игры
Календарь
«    Декабрь 2016    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
Друзья
Статистика





Яндекс.Метрика
Доменные Имена и Хостинг для вашего сайта

Надежный ХОСТИНГ по оптимальной цене от $1.25 в месяц + скидка %15 от сайта Grafamania
При заказе введите код скидки %15 : GRAFAMANIA

- Панель управления - CPanel / PHP 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 / MySQL 5
- При заказе хостинга на 1 год, домен бесплатно
- Автоматическая установка CMS систем на хостинг, более 250 скриптов
- Стабильная работа сервера., Uptime 99.9%
- Выбор размещения сайта: Европа, Украина, Россия
- Ежедневное резервирование данных, + еженедельное удаленное резервирование

Заказать домен и хостинг на сайте : http://www.aiwebhost.com
Camera Projection in Maya and Nuke 6.1 (2010)
Категория: Уроки, Видео Уроки | Опубликовал(а): Shavkatik | 06 12 2010

Camera Projection in Maya and Nuke 6.1 (2010)

Camera Projection in Maya and Nuke 6.1 (2010)
1280x720 | 3 hrs | 889 MB | MP4
Genre: eLearning


Год выпуска: 2010
Производитель: Digital Tutors
Сайт производителя: http://www.digitaltutors.com/
Продолжительность: 03:12:00
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский

In this series of lessons we'll learn how to turn a 2d image into a 3d scene using camera projection in Maya and Nuke. By using a reference photo inside Maya and using Nuke's powerful compositing tools and 3d environment, we'll be able to create realistic scenes quickly and easily.

We'll begin this project by learning about the theories behind camera projection what makes a good image to project. We'll then set-up our camera in Maya for match moving and look at a technique to get our camera in the correct position. We'll then model the our buildings and animate a new camera. Then we'll export our Maya data and bring it in to Nuke's 3D toolset and set-up our projections. We'll finish the scene in Nuke by creating a sky dome and using it's 2d tools to create appealing effects. Finally, we'll use Maya's mental ray renderer to create realistic reflections and composite them on top of our Nuke projections to create our final composite.

Содержание
1. Introduction and project overview
2. What is Camera Projection?
3. Taking Photos for Camera Projection and common issues
4. Finding the actual Focal Length and setting it in Maya
5. Adding our image plane for initial camera match moving
6. Matching the first point of our building
7. Creating a basic camera rig to rotate around our point
8. Rotating our camera to match our rotation to our building
9. Creating our projection shader
10. Using perspective tricks to model the rest of the building
11. Modifying our channel box to accurately control scaling
12. Animating our new camera movement
13. Creating background buildings
14. Maintaining the horizon line by duplication our projection
15. Exporting our geometry and cameras from Maya into Nuke
16. Creating our projection setup inside Nuke using Project3D
17. Creating projections using the UV Project node
18. Creating a sky dome that matches our background photo
19. Adding Zblur and an alpha render of our main building
20. Fixing edge quality with multi samples and edge blur
21. Extracting our reflective areas and beginning to shade them
22. Modifying our Architectural material to reflect
23. Creating new geometry and images for our reflections
24. Final rendering and compositing our reflection and projection

Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: FLV
Видео: VP6 782x646 Aspect Ratio 4:3 Movie FPS 15 ~1000 kbps
Аудио: MP3 44100Hz 1 channel 96Kbps

Pass: shavkat

Camera Projection in Maya and Nuke 6.1 (2010)

Надежный, Бастрый и недорогой Хостинг от $1.25. Доменные имена от $3.00


 (голосов: 0)
Версия для печати | Просмотрено: 783 раз |
Теги : Camera, Projection, Maya, Nuke 6.1, 2010

Другие новости по теме:
  • Zbrush and Maya - projection polypainting
  • Mograph Baking and Camera Projection in Cinema 4D
  • Character Lighting for Guerrilla Production in Maya and NUKE
  • Command Line Rendering with AfterEffects, Maya, and Nuke
  • Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and Nuke
  • Maya Fluids Tutorial + Nuke Basic Settings
  • Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


    Авторизация
    По тематикам


    Grafamania.net - Территория дизайнера и веб-мастера
    При копирование информации с сайта ссылка на http://www.grafamania.net ОБЯЗАТЕЛЬНА!